Sunday, March 29, 2009

Syiah berhubung dengan Imam melalui Telefon??



Syiah telah menyediakan kemudahan yang membenarkan pengikut-pengikutnya yang berada diluar Iran untuk berhubung secara terus kepada imam-imam yang telah mati didalam kuburan mereka melalui pengunaan telefon..Apakah yang diminta oleh mereka kepada imam-imam tersebut? Mereka meminta kepada imam-imam mereka untuk menghilangkan penyakit dan kesusahan yang dialami oleh mereka.Masyallah kesesatan apakah ini??

Dimana Allah dihati kamu wahai Syiah!

tidakkah Allah menerima doa mereka yg berdoa??

Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah), bahwasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku, maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah-Ku) dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran. (Al-baqarah:186)

Tidakkah Allah menghilangkan kesulitan hamba-hambanya??

Atau siapakah yang memperkenankan (doa) orang yang dalam kesulitan apabila ia berdoa kepada-Nya, dan yang menghilangkan kesusahan dan yang menjadikan kamu (manusia) sebagai khalifah di bumi? Apakah disamping Allah ada tuhan (yang lain)? Amat sedikitlah kamu mengingati(Nya). (an-naml:62)

sesungguhya orang-orang yang telah mati tidak sesekali mampu mendengar doa kamu wahai Syiah dan mereka tidak samasekali dapat memperkenankan doa-doa yang diminta kepada mereka.

Jika kamu menyeru mereka, mereka tiada mendengar seruanmu; dan kalau mereka mendengar, mereka tidak dapat memperkenankan permintaanmu. Dan dihari kiamat mereka akan mengingkari kemusyirikanmu dan tidak ada yang dapat memberi keterangan kepadamu sebagai yang diberikan oleh Yang Maha Mengetahui (Faathir:14)

Ingat wahai Syiah!! Allah Tidak akan mengampuni dosa-dosa Syirik kerana Syirik adalah penafian terhadap kalimah Tauhid "LAA ILAHA ILLAH"(Tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah)

Sesungguhnya Allah tidak mengampuni dosa mempersekutukan (sesuatu) dengan Dia, dan dia mengampuni dosa yang selain syirik bagi siapa yang dikehendaki-Nya. Barangsiapa yang mempersekutukan (sesuatu) dengan Allah, maka sesungguhnya ia telah tersesat sejauh-jauhnya. (an-nisa:116)

No comments: